tisdag 9 juni 2009

Förlossningen med Muppen

På kvällen den 2 mars började jag få lite känningar. Gick och lade mig och försökte sova. Vid 1 ringde vi min mamma så att hon kunde köra så att hon kom. Hon skulle var med. När hon kom var det ganska så lugnt men gjorde ont. Vi åkte in till förlossningen vid 7 och då var jag öppen 1,5 cm.. Vi fick order om att gå en sväng men inte mycket hände.. Mer än att jag hade ONT. Främst i ryggen faktiskt... När vi kom upp igen så hade inget hänt så vi fick åka hem igen.. Jag badade när vi kom hem. 15.30 var vi tillbaka och inskrivna på förlossningen. Då var jag öppen 5 cm. Jag kämpade på och fick en TENS kopplad på min rygg. Det var sååå underbart att få den när det gjorde ont. Jag gick runt, runt med hjälp av en gåstol. Vaggade när det gjorde som ondast... När jag inte klarade att vara uppe och gå mer så lade jag mig i sängen och fick pröva LUSTGAS!!! HELT UNDERBART!!! 19.40 tog BM håll på hinnorna för att få lite mer fart på värkarna. 30 min senare var jag helt öppen. Fick hjälp av värkstimulerande dropp. Fick sterilt vatten insprutat som smärtstillande och det hjälpte oxå. 21.30 började jag krysta ordentiligt och efter 1 timmes aktivt krystande så kom lille Noa ut! Hade aldrig klara det utan J !!!! Han fanns där HELA tiden och talade om hur duktig jag var och att jag klara det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar